Internetowe Konto Pacjenta ma wiele dodatkowych funkcji, o których nie mówi się zbyt głośno, a które zdecydowanie są warte uwagi. Wystarczy, że uruchomimy aplikację w telefonie i bez logowania dowiemy się jak udzielić pierwszej pomocy w przypadku różnorodnych zdarzeń oraz możemy połączyć się z dyspozytorem. Poniżej wyjaśniamy szczegóły.
Pierwsza pomoc w mojeIKP. Reaguj szybko i bez stresu
Dzięki aplikacji mojeIKP możemy szybko i fachowo pomóc poszkodowanej osobie. Wystarczy, by po uruchomieniu aplikacji wybrać ikonkę z serduszkiem “pierwsza pomoc”. Znajdziemy ją zaraz po prawej stronie. Klikając w nią, rozwinie się krótka, intuicyjna lista a na niej:
- Udziel pierwszej pomocy,
- Inne wypadki i zdarzenia,
- Defibrylator AED,
- Rozmowa z dyspozytorem.
Wybierając zakładkę “Udziel pierwszej pomocy” zobaczymy prostą instrukcję krok po kroku zarówno w odniesieniu do osoby dorosłej jak i do dziecka, w sytuacji gdy poszkodowany oddycha lub nie.
Wchodząc w zakładkę “Inne wypadki i zdarzenia” dowiadujemy się jak postąpić w przypadku takich sytuacji jak:
- Ból w klatce piersiowej,
- Wypadek komunikacyjny,
- Udar mózgu,
- Omdlenia i zasłabnięcia,
- Alergia.
Dodatkowo możemy przypomnieć sobie, jak wygląda poprawne ułożenie poszkodowanej osoby w pozycji bezpiecznej i jak poprawnie przemieszczać taką osobę kiedy wymaga szybkiej ewakuacji, np. z dymiącego się auta.
Defibrylator AED to urządzenie, dzięki któremu możemy rozpoznać zaburzenie lub zatrzymanie rytmu serca. W aplikacji mojeIKP dowiemy się gdzie go szukać. Nie bójmy się z niego korzystać. Po uruchomieniu sprzęt wydaje proste polecenia. Damy radę. Bez względu na to, w jaką zakładkę klikniemy, za każdym razem mamy możliwość szybkiego kontaktu z dyspozytorem.
- Ludzki mózg bez dopływu tlenu zaczyna obumierać już po 4 minutach od chwili zatrzymania akcji serca. Dochodzi wówczas też do nieodwracalnych zmian. Możesz temu zapobiec - brzmi komunikat zamieszczony w mojeIKP.
Pamiętajmy, że naszym obowiązkiem jest udzielenie pierwszej pomocy.
MojeIKP bez logowania. Kilka dodatkowych funkcji
Poza informacjami dotyczącymi udzielania pierwszej pomocy w aplikacji mojeIKP są jeszcze trzy inne funkcje takie jak:
- Ważne numery,
- Przypomnienia o lekach,
- Powiadomienia
W pierwszej zakładce wymienione są takie numery jak:
- 999 - Pogotowie ratunkowe,
- 112 - Ogólny numer alarmowy,
- 800 190 590 - Telefoniczna Informacja Pacjenta (poznasz prawa pacjenta i zasady funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce.
W drugiej zakładce możesz samodzielnie ustawić przypomnienie o przyjęciu leku. Wystarczy, że wpiszesz takie dane jak:
- Nazwa i dawka leku,
- Początek i koniec kuracji,
- Częstotliwość i godziny dawek,
- Sposób przyjmowania leku
W ostatniej zakładce pojawiają się bieżące powiadomienia, np. tuż po tym jak lekarz wystawi e-receptę czy e-skierowanie.